Τρίτη 17 Μαΐου 2022

Η ΠΙΠΙΤΣΑ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

 Στο πλαίσιο της διαθεματικής ενότητας για τη μουσική, οι μαθητές έφεραν μουσικά όργανα και εκπαιδευτικά μουσικά βιβλία από το σπίτι τους. Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα και έπαιξαν το καθένα χωριστά το δικό του μουσικό όργανο  και είδαμε όλοι μαζί τα εκπαιδευτικά βιβλία μουσικής που μας έφεραν.






Γνωρίσαμε την Πιπίτσα και μάθαμε τις νότες, το κλειδί του Σολ και του Φα και την παύση. Προσπαθήσαμε να αναπαράγουμε τις νότες σε μεταλλόφωνο και να  παίξουμε το τραγούδι  "Κουκουβάγια".

 







       

  Τραγουδήσαμε με ποικίλους  τρόπους (ψιθυριστά, δυνατά, αργά, γρήγορα, με κινήσεις, με χτυπήματα στο σώμα, με συνοδεία μουσικών οργάνων). Σε κάθε επανάληψη παίξαμε διαφορετικά παιχνίδια, για να μην κουράζονται τα παιδιά: α. Τραγουδήσαμε δυνατά όλοι μαζί την πρώτη φράση, ψιθυριστά τη δεύτερη, από μέσα σας την τρίτη και δυνατά την τέταρτη β. Τραγουδώντας όλοι μαζί είπαμε «στοπ» σε κάποιο σημείο του τραγουδιού, μετρήσαμε ένα μέτρο παύσης και ζητήσαμε από τα παιδιά να συνεχίσουν, ώστε να διαπιστώσουμε αν κράτησαν τον σωστό τόνο.

·   Τραγουδήσαμε ερωτήσεις κι απαντήσεις: τι είδα στον δρόμο, τι κάνω τώρα, τι μου αρέσει, ποιο βιβλίο αγαπώ, τι φρούτο προτιμώ κτλ.      

Υλοποιήθηκε ακρόαση μουσικών οργάνων και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε ποιο μουσικό όργανο ακούγεται. Ακούσαμε διάφορα είδη μουσικής από διαφορετικές εποχές.

Μάθαμε τις βασικές κατηγορίες των μουσικών οργάνων (πνευστά, έγχορδα, κρουστά).

Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με μουσικούς όρους (ένταση, ύψος, τέμπο, ρυθμός, όπερα, χορωδία, μουσικοσυνθέτης, ντουέτο, μαέστρος κ.ά.)

Γνωρίσαμε διάσημους μουσικοσυνθέτες και τα πιο γνωστά τους μουσικά έργα.

Κάναμε αναπαράσταση μουσικών εννοιών μουσικής με την κίνηση.   

Μάθαμε το γράμμα Μ,μ.   




   

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου