Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ "ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ"

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου  στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

1ο Εργαστήριο

Διαλέξαμε μια από τις διάφορες κούκλες-χαρακτήρα (avatar χαρακτήρας) από τη σελίδα https://l-www.voki.com/site/create - που ήταν ο πρωταγωνιστής και συνοδοιπόρος μας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας. Έτσι, όλοι μαζί τον επιλέξαμε το «Ρούλη τον Μπισκοτούλη», τον ήρωά μας, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ο Ρούλης μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολική μας υγεία, της επιλογής τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας. 


2ο Εργαστήριο

Ο Ρούλης ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Μέσα από τις ζωγραφιές τους και τη συζήτηση διαφαίνονται οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του βιβλίου με τίτλο «Τροφούπολη», ώστε να εμπλεχτούν τα παιδιά άμεσα στο βασικό περιεχόμενο του προγράμματος που δεν είναι άλλο από την ισορροπημένη διατροφή. Βρήκαμε εικόνες από περιοδικά σούπερ μάρκετ και δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα για την υγιεινή διατροφή.






3ο Εργαστήριο

Ξεκινήσαμε με συζήτηση ανακεφαλαιώνοντας αυτά που ειπώθηκαν στο προηγούμενο εργαστήριο και ρωτώντας τα παιδιά πιο συγκεκριμένα πράγματα που αφορούν τις διατροφικές τους συνήθειες: ποια είναι τα αγαπημένα τους φαγητά, τι τρώνε συνήθως για πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό, πόσο συχνά τρώνε φαγητό από έξω κτλ. Μελετήσαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και προτρέψαμε τα παιδιά να σκεφτούν σε τι βαθμό σχετίζονται οι διατροφικές συνήθειες που προανέφεραν με την προτεινόμενη πυραμίδα. Φτιάξαμε τη δική μας πυραμίδα, προχωρήσαμε σε μια άσκηση εμπέδωσης, από το Φωτόδεντρο: (Πώς φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα) και παίξαμε αντίστοιχα εκπαιδευτικά παιχνίδια στον Η/Υ.

 








4ο Εργαστήριο

Προχωρήσαμε σε ένα Μουσικοκινητικό παιχνίδι με τίτλο «ο Τάκης ο Ρομποτάκης». όπου τα παιδιά κινούνται στον χώρο με συνοδεία μουσικής και εναλλάσσονται σε  αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό». Κάνουμε π.χ. «τρώμε, σκουπίζουμε το στόμα μας, βαρυστομαχιάζουμε» κ.λπ. Ακούσαμε τραγούδια και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς που έχουν σχέση με τα φρούτα και τα λαχανικά. 

Μάθαμε το γράμμα Υ,υ από την "Υγιεινή Διατροφή".




5ο Εργαστήριο

Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τον Ρούλη για την παιδική παχυσαρκία παρακολουθώντας σχετικό βίντεο. Μετά από συζήτηση, συνειδητοποιήσαμε πως πρέπει να εντάξουμε τη σωματική άσκηση στην καθημερινή μας δραστηριότητα.

Υλοποιήσαμε μουσικοκινητική άσκηση με ένα χαρούμενο παιχνιδοτράγουδο «το χοντρό μπιζέλι» , τραγουδώντας και χορεύοντάς το και τραγουδήσαμε "Το τραγούδι του νερού".

Κάναμε αναφορά στην αξία του νερού και είδαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο για τον κύκλο του νερού τονίζοντας πόσο πολύτιμο είναι για τον οργανισμό μας.


6ο Εργαστήριο

Μιλήσαμε για τις βιταμίνες και παίξαμε κουκλοθέατρο με τις κούκλες-βιταμινούλες.

Μάθαμε το γράμμα Δ,δ από τη " Διατροφή".








7ο εργαστήριο

Το τελευταίο εργαστήριο του προγράμματος αποτελεί μια ανασκόπηση του συνόλου των εννοιών και πρακτικών που εξετάστηκαν στις προηγούμενες ενότητες. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιούνται ασκήσεις αξιολόγησης και φύλλα εργασίας για την αποτίμηση του προγράμματος, αλλά και αυτοαξιολόγησης.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου